Drukuj

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny

SZLAK SPACEROWY, 2,6 km:

Szlak spacerowy a jednak możemy tu napotkać pewne drobne trudności terenowe, np. piaszczystą drogę lub poprzeczne korzenie, alejki są pozbawione asfaltu. Przejazd umożliwia poznanie przeuroczego zakątka Strzeszyna, jakim jest mało znana dolinka Strumienia Strzeszyńskiego z oczkami wodnymi i rozlewiskami.

POCZĄTEK: Parkowanie na parkingu przy ul. Biskupińskiej, w sąsiedztwie stadniny koni, przy przepuście rzeki Bogdanki (1). Najbliższe przystanki autobusowe linii 46, 60 i 95 (dojazd z Jeżyc, Piątkowa i centrum) są odległe o około 800 metrów (dojście ul. Biskupińską na południowy-zachód, w stronę Bogdanki - musimy przekroczyć ruchliwą ulicę Koszalińską, a potem na samej Biskupińskiej - duży ruch aut, nie zawsze zachowujących dozwoloną prędkość 30 km/h).

Przy stadninie można nabyć przekąski (sezonowo). Obserwacja koni z pewnością będzie interesująca dla bobasa.

Rzeka Bogdanka to jeden z najważniejszych dopływów Warty na terenie Poznania. Ma 9 kilometrów, a źródła znajdują się w Psarskiem. Na Bogdance znajdują się dobrze znane jeziora - Strzeszyńskie i Rusałka, a także mniej znane Stawy Strzeszyńskie.

Wyruszamy na północny-zachód (ale nie za znakami zielonego szlaku turystycznego lecz nieco na prawo od niego) (2) i skręcamy łagodnie w prawo, szeroką, dość piaszczystą ścieżką. Po chwili docieramy do malowniczych oczek wodnych (3).

Można tutaj uwolnić malucha, jednak zwrócić należy szczególną uwagę na to, by nie zaliczył nieplanowanej kąpieli. Na stawach można przyjrzeć się gniazdującym tutaj ptakom.

Za stawami kierujemy się dalej ścieżką, w pewnym momencie przechodząc po grobli (4). Docieramy do niewielkiego mostku na Strumieniu Strzeszyńskim (5). Idziemy wzdłuż ściany lasu. Po drodze ławeczki. W tym rejonie ruch nie jest duży - można spokojnie karmić piersią.

Strumień Strzeszyński to bardzo mała rzeczka - ma niecały kilometr długości, a w górnym biegu jest najczęściej wyschnięta. Jej dolny bieg, przed ujściem do Bogdanki stanowi jednak malownicze rozlewisko (6), które mamy po lewej stronie.

Ścieżka jest terenem odpowiednim dla wypuszczenia malucha - może tu do woli zbierać szyszki lub kamyki (7).

Po krótkim czasie docieramy do głównej trasy rekreacyjnej ze szlakiem zielonym. Uwaga - panuje tu spory ruch pieszy, a także wiedzie tędy bardzo popularny szlak rowerowy. Skręcamy w lewo (8) i kierujemy się za znakami zielonymi, główną trasą.

Jeśli udamy się w prawo (9), to po 650 metrach dotrzemy do głównej plaży nad jeziorem Strzeszyńskim (10) - miejsca dobrego na piknik i wybieganie dziecka.

Jezioro Strzeszyńskie to zbiornik naturalny, popularny wśród wędkarzy i letników. Ma urozmaiconą linię brzegową i jest bardzo malowniczy. Nad jeziorem w sezonie liczne punkty gastronomiczne, poza sezonem też działa restauracja.

Po dalszych 200 metrach dotrzemy do przystanku autobusu linii 95, jadącego w stronę Jeżyc i Ogrodów, a w sezonie także linii 46, podążającej na Piątkowo i Naramowice. W tym samym miejscu i wzdłuż ul. Koszalińskiej liczne parkingi.

Idziemy główną aleją spacerową, która ciągnie się aż z Golęcina, prawie do jeziora Kierskiego, a ściślej do dzielnicy Psarskie (11).

Po prawej stronie, za drzewami prześwituje jeden ze Stawów Strzeszyńskich (12). To mało znane trzy zbiorniki wodne na Bogdance. Najbliżej nas jest Staw II. Rośnie tu interesująca roślinność i żyją liczne gatunki ryb. Przy Stawie II obserwowano też bobry.

My podążamy dalej wzdłuż doliny Bogdanki (13), aż dotrzemy do naszego parkingu, gdzie kończymy pętlę. Idąc dalej za znakami zielonymi, po 2,8 km dotrzemy do zachodniego brzegu Rusałki, a po 4,5 km do pętli na Golęcinie (ścieżka cały czas dobra, co najwyżej wystające korzenie). Ale to już wyprawa dla bardzo wytrwałych.