Drukuj

Ocena użytkowników:  / 3
SłabyŚwietny

SZLAK SPACEROWY, 2,5 km:

łatwy, bez większych przeszkód terenowych, aczkolwiek pozbawiony asfaltowych nawierzchni. Miejscami możliwe drobne problemy z poprzecznymi korzeniami.

POCZĄTEK: Parkujemy na przedłużeniu ul. Leśnych Skrzatów, ciągnącym się wzdłuż działek. Miejsc jest sporo, ale w weekendy mogą być w dużym stopniu zajęte najbliższy przystanek autobusowy linii 48 i 77, to Brzechwy (tuż obok) - należy tylko (jadąc od strony centrum) przejść przez ulicę zachowując uwagę - samochody, spory ruch.

Od razu przy parkingu kierujemy się prostopadle do ulicy - w las. Jest to Lasek Marceliński o powierzchni 230 hektarów, a więc, jak na warunki miejskie - spory. Powstał w latach czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku. Wyraźną ścieżką idziemy wzdłuż małego, bezimiennego stawu (1). W pewnym momencie nad stawem spora polanka z ławkami. Łąka nie jest duża, ale nadaje się na wybieganie malucha. Szczególnie pięknie jest tutaj jesienią, gdy liście nabiorą kolorów. Bobas może uzbierać piękne, barwne bukiety na stawie dziecko może podziwiać ptaki wodne. Uważajmy jednak, by pociecha nie wpadła do wody. Idziemy dalej, nie zmieniając znacząco kierunku, aż dojdziemy do podnóża góry saneczkowej (2).

Góra saneczkowa (3) powstała na pryzmie dawnego wysypiska śmieci (wcześniej kopalnia piasku). Jeśli zdecydujemy się wjechać na jej wierzchołek, to musimy skorzystać z pomocy silnej osoby. Z góry roztacza się widok na sporą część miasta, w tym na stadion Lecha.

Teren jest popularnym miejscem wybiegowym dla szkolenia psów - w pobliżu znajduje się specjalna zagroda do tego celu (6). Po drugiej stronie góry (5) - plac zabaw (górę można obejść bez podjeżdżania - po jej prawej stronie). Również po drugiej stronie góry, wokół placu zabaw znajduje się ogromna łąka, na której wymęczyć możemy nawet najwytrwalszego malucha-biegacza, jeszcze dalej za górą, w stronę ul. Strzegomskiej stoi Leśniczówka Marcelin (wynajem koni i kucyków).

Przed górą skręcamy w prawo i podążamy długą, prostą aleją leśną (8). Od czasu do czasu stoją przy niej ławeczki lub tablice informujące o zjawiskach przyrodniczych. W pewnym momencie (po około 600 metrach) skręcamy w prawo (9) i idziemy kolejnym duktem. Po kolejnych 500 metrach ponownie skręcamy w prawo (12) - tym razem w szerszą dorgę leśną. Prowadzi tędy szlak rowerowy, więc musimy zachować pewną ostrożność.

Droga jest bardzo popularnym szlakiem spacerowym. Po kilkunastu minutach doprowadza nas do parkingu (14). Jeśli chcemy wydłużyć trasę spaceru (10, 11), to możemy drogą spod góry saneczkowej iść dalej i pierwszy zakręt w prawo wykonać później (jest kilka poprzecznych duktów).