Drukuj

Opublikowano w Poznań

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny

SZLAK WYCIECZKOWY. 2,5 km.

Szlak w mieście, ale zapoznający z pięknymi lasami skraju doliny Warty. Jesienią możliwość zebrania grzybów. Uciążliwa może być błotnistość drogi leśnej na krótkim odcinku.

Parkujemy samochód w ciągu ulicy Dziurawcowej - niepozornej i pozbawionej asfaltu, krótkiej uliczce, w prawo, jadąc od centrum miasta. Uważajmy, by nie blokować bramy mieszkających tu osób. Na górze ulicy znajduje się tu przystanek autobusowy linii podążających do Radojewa i Biedruska, co oznacza przejście dodatkowych 200 metrów.

Na dolnym końcu uliczki Dziurawcowej musimy odnaleźć dość wąską ścieżkę prowadzącą w las. Jest ona nietrudna do namierzenia. Kierujemy sie tą ścieżką trochę ponad sto metrów poprzez uroczą, starą buczynę. Po tych stu metrach wychodzimy na poprzeczną drogę leśną. Skręcamy niż w prawo, mijając nieliczne stare akacje. Po lewej towarzyszą nam wyręby poprzerastane, starymi potężnymi dębami i topolami.

Droga ta może być w niektórych okresach roku błotnista, co może sprawiać uciążliwości. Gdy kończą się zręby w chodzimy w przyjemny las, a droga zaczyna opadać w dół, ku dolinie Warty. Jest to tzw.: "poznański przełom Warty".

Lasy wokoło jesienią obfitują w grzyby. Te miejsca mogą być pierwszą lekcją zbierania owoców lasu dla naszego malca. Uważajmu jednak, by w zapamiętaniu, nie zjadł jakiegoś pięknego, czerwonego muchomora!

Po jakimś czasie dochodzimy do skrzyżowania z gruntową ulicą Szałwiową. Łagodnie skręcamy tu w prawo, by po chwili skręcić w lewo, w ulicę Tymiankową. Podążamy nią na wschód, ku Warcie. Gdy dojdziemy do kolejnego skrzyżowania (z ulicą Nadwarciańską), to kierujemy się nią w lewo. Uwaga - panuje tu znikomy, ale czasem zauważalny ruch samochodowy.

Na następnym skrzyżowaniu skręcamy znów w lewo, w ulicę Szałwiową, którą zataczamy łuk i dochodzimy spowrotem do skrzyżowania z drogą leśna, ktorą tu przybyliśmy. Odcinek ten pokonujemy ponownie, w drugą stronę.

Uwagę wzmażamy przy starych akacjach, tak aby odnaleźć kraniec leśnej ścieżki prowadzącej do ulicy Dziurawcowej, ktorą tu przybyliśmy. Z uwagi na trudność orientacyjna wrato początkowo zaznaczyć sobie jej odejście np. zawiązaną chusteczką.