Drukuj

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny

SZLAK TREKINGOWY, 3 km:

Szlak dosyć wymagający terenowo - drogi nierówne i piaszczyste. Koniecznie w minimum dwie osoby. W zamian przeurocza dolina Głuszca - nieznana szerszym rzeszom turystów. Klimat dzikiej przyrody. Poznańskie Kaszuby.

POCZĄTEK:
Parkowanie w rejonie skrzyżowania ulic Głuszyna i Ożarowskie, ewentualnie w głębi ul. Ożarowskiej (leśna, szeroka droga). W tym samym miejscu znajduje się przystanek autobusowy Ożarowska N/Ż dla linii 58 relacji Starołęka - Głuszyna - Sypniewo. Na Starołęce skomunikowanie z tramwajami we wszystkie praktycznie rejony miasta. Przystanek jest na żądanie, więc nie zapomnijmy wcisnąć przycisku STOP w pojeździe.

Samo skrzyżowanie nie należy do miejsc uroczych, więc szybko je opuszczamy. Kierujemy się na południe ulicą Ożarowską, a zatem wchodzimy w las, który od razu zaskakuje nas bogactwem bujnej przyrody. Na tym odcinku towarzyszą nam znaki szlaku pieszego i szlaków rowerowych. Ruch jest tu jednak znikomy, ale trzeba uważać na nieliczne samochody zmierzające do Babek.

Po około 300 metrach docieramy do końcówki doliny Głuszca, który jest dopływem Kopla, zwanego niesłusznie Głuszynką. My przechodzimy poza końcówkę dolinki i zaraz za nią skręcamy w drogę w lewo (przed grupą drzew z oznaczeniami szlaków turystycznych).

Tutaj zaczyna się najbardziej fascynujący odcinek naszej wyprawy. Po lewej mamy rozległą i nieznaną Poznaniakom dolinę Głuszca, cieku który nawet na planach miasta nie jest oznaczany z nazwy. Dolina została w znacznym stopniu zmeliorowana i obecnie nie jest zalewana. Po kolejnych kilkuset metrach docieramy do pięknie położonej ławeczki. Tu możemy zorganizować piknik i pozwolić dzieciom się wybiegać. Możemy też przeprowadzić pierwsze lekcje przyrody w terenie. Nie brak tu roślin, owadów i ptaków, które zainteresują niejednego malucha.

Po pikniku wyrzucamy śmieci do stojącego obok kosza i podążamy dalej wzdłuż granicy lasu. W pewnym momencie droga zatacza łuk na skraju lasu. My wybieramy tu drogę w głąb lasu, a nie dalej wzdłuż Głuszca. Zagłębiamy się w leśne ostępy należące do nadleśnictwa Babki. Przy naszej drodze po jakimś czasie napotykamy tablicę edukacyjną dotyczącą mieszkańców lasu (po prawej). Idziemy dalej, aż do dużego, wyraźnego skrzyżowania z szeroką drogą leśną.

To znowu ulica Ożarowska. Skręcamy nię w prawo i na pobliskim rozwidleniu wybieramy znów odnogę prawą (wyraźniejszą). Idziemy nią kilkaset metrów, by dojść do nasady doliny Głuszca, gdzie kółko się zamyka. Musimy tylko jeszcze powrócić do samochodu lub przystanku autobusowego.