Drukuj

Ocena użytkowników:  / 1
SłabyŚwietny

SZLAK WYCIECZKOWY, około 2 km w jedną stronę:

Wycieczka po lasach miejskich Poznania, najpierw przez tereny mniej uczęszczane, a potem słynną magistralą turystyczną na plażę nad jeziorem Strzeszyńskim.

POCZĄTEK: Z centrum Poznania kierujemy się ul. Dąbrowskiego i Słupską do mało wyeksponowanego skrzyżowania ze Stobnicką. Konieczne zachowanie uwagi. Skręcamy w Stobnicką w prawo i jedziemy drogą gruntową aż do ogrodów działkowych. Parkujemy w ich sąsiedztwie. Latem może to być nieco utrudnione z uwagi na frekwencję wśród działkowiczów. Autobusy miejskie linii 86 mają przystanek o nazwie Stobnicka przy ulicy Słupskiej, co oznacza dodatkowe 800 metrów marszu.

Dalej kierujemy się już pieszo ulicą Stobnicką na wschód, niejako przedłużając kierunek jazdy. Dochodzimy do dość skomplikowanego węzła dróg leśnych. To wbrew pozorom ulica Chojnicka. Ma tutaj całkowicie puszczańskie oblicze. Skręcamy nią w prawo stopniowo przybliżając się do torowisk kolejowych linii na Szczecin. Powoli zbliżamy się do osłoniętego barierkami przejazdu kolejowego. Miejsce to może być atrakcyjne dla maluchów zwłaszcza w przypadku przejeżdżającego pociągu. Czasem warto nawet poczekać na żelaznego smoka. Przy przekraczaniu torowisk należy zachować szczególną ostrożność - nie ma tu zapór opuszczanych przez dróżnika.

Po przebyciu torów kierujemy sie na wprost nieco zarośniętą ścieżką (trudności terenowe). Trakt wkrótce się rozszerza i zjeżdżamy ostro w dół - z górki na pazurki! Podążamy ku tafli Stawów Strzeszyńskich - mniej znanych akwenów tej części miasta. To mało znane trzy zbiorniki wodne na Bogdance. Najbliżej nas jest Staw II. Rośnie tu interesująca roślinność i żyją liczne gatunki ryb. Przy Stawie II obserwowano też bobry.

Idziemy dalej przez mostek na Bogdance. Część tego mostu wykonano podczas wojny. Niemieccy naziści wybudowali go z żydowskich nagrobków. Po dojściu do głównej alei skręcamy w lewo za znakami szlaku zielonego. Panuje tu w sezonie znaczny ruch, pędzą rowerzyści, a zatem wzmóżmy uwagę! Po paru minutach wyłania się strzeszynecka plaża i restauracja Oaza, gdzie można się posilić i wypocząć.

Powrót proponujemy tą samą trasą. Z górnej części lasku odjeżdżają autobusy miejskie linii 95 na Ogrody (około 200 metrów od Oazy). Można też kontynuować marsz innymi szlakami wózkingowymi - np. nad Strzeszyńskie Oczka.