Drukuj

Woda wodzie nierówna, czyli jaką wodę zabrać ze sobą na spacer?

Urszula Głowacka.

Picie wody już od najmłodszych lat przynosi wiele korzyści. Po pierwsze: kształtuje dobre nawyki żywieniowe. Dzieci, które przyzwyczają się do jej smaku częściej będą po nią sięgać w przyszłości.

Po drugie: pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Nie jest słodka a to pomaga w profilaktyce otyłości i próchnicy u naszych pociech. Ponadto woda gasi pragnienie, oczyszcza z toksyn, nawilża skórę i śluzówki. Pomaga regulować temperaturę ciała.

Jaką wodę wybrać?

Najlepiej tę, która posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka czy Centrum Zdrowia Dziecka. Woda ta nie powinna być gazowana ani wysokozmineralizowana. Niemowlętom można podawać wodę przegotowaną, która składem przypomina wodę źródlaną. Unikajmy wód smakowych i aromatyzowanych. Oprócz sztucznych dodatków czy konserwantów, dostarczają często również kalorii.

Pamiętajmy, że woda przechowywana w butelce nie powinna byćotwarta dłużej niż48 h. Zachęcamy do zabierania wody równieżdla siebie - dzieci najlepiej naucząsięjąpić, kiedy sami będziemy dla nich przykładem.

Copyright © 2013-2015 wozking.pl