Drukuj

Zdrowe przekąski na spacerze

Urszula Głowacka.

Wspólne spacery to czas, kiedy ciężko jest podać głodnemu dziecku normalny posiłek. Co zatem zabierać ze sobą, żeby zaspokoić głód dziecka a jednocześnie zadbać o jego zdrowie? Oto kilka naszych pomysłów:

  • Gotowy deserek,który traktujemy jako posiłek uzupełniający (podwieczorek lub drugie śniadanie);
  • Jogurt, kefir, twarożek (dla dzieci starszych);
  • Chrupki kukurydziane,najlepiej bezsmakowe. Dobrze jest unikać smakowych wersji, gdyż zawierają polepszacze smaku;
  • wafelki ryżowe;
  • owoce (świeże lub suszone, mogą to być banany, winogrona, cząstki jabłka, śliwki);
  • mus owocowy;
  • herbatniki przeznaczone dla niemowląt i małych dzieci;
  • dla trochę starszych dzieci: surowa marchewka pokrojona w słupki, seler naciowy czy ogórek.
  • Unikajmy podawania dzieciom słodkich bułek, ciastek, chipsów, lizaków, cukierków, owoców w cukrze. Zawierają dużo cukru, a mało wartościowych składników odżywczych.Wybierając przekąski pamiętajmy również o warunkach atmosferycznych. W ciepły dzień lepiej nie zabierać ze sobą jogurtów czy kefiru-chyba, że zaopatrzymy się w pojemnik termoizolacyjny. Podobnie jest z owocami. Niektóre tj. truskawki czy czy maliny źle znoszą wysokie temperatury. Zabierając coś dla dzieci, pamiętajmy także o nas! Spacer z pustym żołądkiem daje niewiele przyjemności a przecież nie o to chodzi w spacerach.

    Copyright © 2013-2015 wozking.pl